söndag 8 april 2012

Påsken snart förbi

Redan söndag och det är skönt att det är röd dag imorgon oxå. Idag blir det middag ute i Gryssebo hos svärfar.. Alltid lika gott att få mat där, får se om det blir påsk mat eller om han har ställt sig vid grillen. Han vet att jag älskar grillat! Lilleman sover så nu är det lugnt en liten stund. Har satt lite ris på plattan så han får lite lunch när han vaknar. Blir lite ris, köttbullar och korv. Han ska nu för tiden äta själv och med händerna. Skeden förstår han inte hur han ska bete sig med. Burkmaten är inte heller intressant längre. Och jag måste erkänna att jag tycker det blir jobbigt, känns jobbigt på nått sätt när han inte kan äta mat som oss andra. Ingen mjölk och inget ägg! Det är förmodligen inte så jobbigt som jag tror, det är bara att man ska lära sig vad han får äta och inte. Tänkte kolla i affären sen om jag kan hitta nån pasta han får äta! Nog om det, ska inte tråka ut er så länge om det.. men har ni några förslag så vill jag gärna höra!? Ha en underbar söndag alla.. I´ll be back //Sandra

1 kommentar:

  1. Hur funkar det med laktosfritt? Är det mjölk i alla gräddprodukter, typ, creme fraiche, matlagningsgrädde, grädde? Förstår att det är lite krångligt men det är nog för att man inte vet, blir säkeet lättare! Kram

    SvaraRadera