tisdag 3 maj 2011

Våran parvel


Han kom till oss den 1 maj kl 03.14 efter mycket om och men, 4180 kg och 52 cm lång. Det var ingen liten kille som tittade ut.
Och föda barn ska vi inte prata om hur det var! För er stackare som läser min blogg och inte har barn än och vill skaffa så ska jag inte skrämma upp er.
Nä då.. det är ju så olika från person till person, men min förlossning var ingen höjdare och absolut inget jag vill göra om.
Från när mina värkar började "ganska" regelbundet hemma så tog det ca 36 timmar.

Med sugklocka så fick våran kille hjälp ut i världen.
Och äntligen är han här!

//Sandra

7 kommentarer:

  1. Grattis än en gång.
    Men en förlossningsberättelse hade jag ju sett fram emot. Ingen förlossning är likadan som någon annan så det är ju intressant att läsa om hur andra hade det :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis till Er !!
    Maj är en bra månad att fylla år i :)

    Han ser så fin ut o nu längtar jag tills ja får se Er. Peter hälsar..

    Bamsekram till Er mamma Lotta

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Anne.. snart är det din tur.. =)
    Ja får se om jag knåpar ihop nån berättelse!
    Kram

    Tack så mycket Lotta.. äntligen tittade han ut. Kanske blir småland redan till helgen. I så fall kanske vi ses på vallen på lördag? =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åååå han är jättefin:) Bra jobbat Sandra o näe, förlossningar är ingen höjdare...men man förtränger ganska snabbt;)
    Sköt om er!! Kramar Lisen

    SvaraRadera
  5. Grattis till er till en liten kille!
    // Ida

    SvaraRadera
  6. STORT GRATTIS till Er Sandra! En så söt liten pojke! Hoppas ni mår bra alla tre.. Njut av bebisbubblan nu, så underbart härligt! Kram/Cornelia

    SvaraRadera
  7. Grattis Sandra :) Han är jättefin! Krams

    SvaraRadera