tisdag 22 mars 2011

foglossning?

Igår hade jag så jävla ont typ vid äggstockarna när ja gick bara några steg, även idag känns det inte helt okay. Är det de som kallas foglossingen eller?
Man har ju noll koll på vad allt är och som gör ont i kroppen när man inte varit med om det förut. Så frågar barnmorskan: har ni sammandragningar/förvärkar? hmmm, hur känns det undrar jag då? Men jag fick ett bra svar på det och även fått känna av det faktiskt i helgen. Inte alls skönt faktiskt!

Idag lyser solen men jag har inte ork att ta mig ut faktiskt, gick inte upp ur sängen förrän lite innan elva. Börjar jobba kl 14 idag så jag ska inte göra ett skit innan det. Kanske skulle behövt handla lite, men det får nog J göra efter jobbet faktiskt. Jag är ju sjukt törstig nu för tiden och det är så ledsamt när man inte har nått annat hemma än vatten! Visst det är väl det bästa att dricka, men det är man faktiskt inte så sugen på.

Nu ska jag ta en dusch och göra mig iordning i snigel fart.

Ha en bra dag alla
//Sandra

6 kommentarer:

  1. Nej, det är inte foglossning. Har man foglossning så gör det ont i ryggslutet + blygdbenet.
    Inget roligt alls att ha kan jag säga dig :/
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Se till att Johan uppdaterar drick förrådet ;)Hoppas d går bra att jobba!

    SvaraRadera
  3. Vad är det då som är fel Anne?

    Ja, jag måste säga till Johan om det.. =)

    SvaraRadera
  4. Kan vara förvärkar som du har.
    Jag har ju börjat få det nu, och det känns som mensvärk typ + att det gör ont i rygg och ljumskar...typ. Svårt att förklara :) Men det är nog förvärkar du har :)

    SvaraRadera
  5. Nja jag är tveksam.. ja har "mensvärk" förutom denna smärta. Detta gör bara ont när ja går..
    Hmm, ja man blir inte klok på detta.

    Va rädd om dig!

    SvaraRadera
  6. Hmm... ja då vet jag inte riktigt vad det kan vara. Kanske bara "trådarna" som håller upp livmodern som tänjs ut lite. Det kan göra sjukt ont :/

    Tack detsamma tjejen :)

    SvaraRadera