tisdag 8 mars 2011

Dagen på BB

Det var ett trevligt litet studiebesök vi fick göra i Uppsala idag, bara att veta vart man ska ta vägen den dagen det smäller känns väldigt betryggande.
Vi fick titta hur det ser ut i ett förlossningsrum och alla redskapen som de använder och även de man får använda sig av.
Jag kan inte svara på om jag är rädd för den dagen, jag har faktiskt inte en aning. Ibland vill jag bara börja gråta och verkligen INTE föda barn men i vissa lägen som idag så känns det inte alls jobbigt.
Men det går väl upp och ner... man får intala sig själv att det kommer gå jättebra men även att det kommer vara riktigt plågsamt vissa timmar!

I mitt tidigare inlägg idag skrev jag om mina smärtor i magen inatt. Nyss låg jag och läste en tidning där det stod om en som fött 8 veckor förtidigt. Hon hade vaknat en natt av riktigt ont i magen, magknip beskrev hon det som.
Men jag vet ju inte riktigt hur jag skulle beskriva min smärta, men när man läser nått sånt så blir man ju faktiskt lite nojig.

Jag fortsätter intala mig själv att det är normalt och hoppas på att få sova bättre inatt. Får jag inte det så ringer jag nog imorgon i alla fall.

En sak till.. ingen semla har det blivit för mig idag!
Nu blir det House.

I´ll be back
//Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar